De Klantgedreven controller

Type
masterclass

Data
In overleg

Locatie
In overleg
Investering
Op aanvraag
Aanvragen

Vragen over deze training? Bel Inka Sijtsema op 06 5249 4969 of mail inka@nlacademy.nl.

Wat houdt deze masterclass in?

Een Klantgedreven Controller snapt het businessmodel van de organisatie als geen ander en weet welke impact keuzes in dat model hebben op de resultaten. Een Klantgedreven Controller reflecteert op de impact die zij of hij heeft als een Business Partner voor de andere disciplines in de organisatie. Vanuit die reflectie ontstaat de drive om te onderzoeken wat de ander nodig heeft om succesvoller te zijn. Zo ontstaat een fris perspectief op finance door de lens van de andere functies in de organisatie.

De essentie van de Klantgedreven Controller in twee dagen

Je leert in deze masterclass wat jij als controller kunt doen om het businessmodel van jouw organisatie te doorgronden. Je leert dit vervolgens te vertalen naar beleid en acties die daadwerkelijk relevant zijn om jouw organisatie beter te laten presteren. Daarnaast ontdek en ervaar je wat het betekent om vanuit een klantgedreven benadering te werken met andere afdelingen binnen jouw organisatie. Dat doen we door goed te kijken naar de behoefte die andere afdelingen hebben en deze centraal te stellen. Zo helpen wij je om vanuit één totaaloverzicht, een rol als vertrouwd adviseur en spin in het web van de organisatie op te pakken.

Deze masterclass wordt geleid door Erik Boon en Gerard Sproncken, die vanuit hun achtergrond in finance en vele rollen als CFO als geen ander weten hoe je op een klantgedreven manier succesvol invulling geeft aan de rol van finance. Zo scheppen we in deze masterclass alle randvoorwaarden voor jouw succes als Klantgedreven Controller binnen je eigen organisatie.

Wat leer je tijdens deze masterclass?

  • De Klantgedreven Controller vergroot de Impact in de organisatie significant als het belang van de interne klant wordt onderkend en er effectief en gestructureerd met de interne klant wordt gecommuniceerd
  • De Klantgedreven Controller doorziet het businessmodel en de waardepropositie van zijn organisatie en begrijpt hoe waarde gecreëerd wordt door actief samen te werken met andere afdelingen
  • De Klantgedreven Controller zorgt voor verbinding tussen de verschillende afdelingen en onderdelen in de organisatie en haar omgeving
  • Effect = Kwaliteit x Acceptatie

Voor wie is deze masterclass bestemd?

Deze tweedaagse masterclass is niet geschikt voor elke controller. Voor een optimaal leereffect en maximale impact, is het van belang dat je beschikt over een gezonde interne drive tot samenwerken met andere professionals. Daarnaast ben je nieuwsgierig, wil je jezelf beter leren kennen, ben je gefocust op de dialoog en durf je eigen aannames en overtuigingen ter discussie te stellen.

Op basis van een online vragenlijst vooraf zorgen wij dat je een persoonlijk profiel krijgt dat je kunt gebruiken om deze om deze unieke masterclass succesvol te kunnen doorlopen. In deze Masterclass zorgen we dat je, met een selecte groep finance professionals op het juiste niveau, in dialoog kunt gaan over het vergroten van jouw effectiviteit als controller. Je past perfect binnen de doelgroep voor deze masterclass als je:

• Als controller minimaal vijf jaar werkervaring hebt en jezelf wilt doorontwikkelen tot een vertrouwd adviseur voor de business
• Net bent gestart in een business partner rol en die met maximale impact wilt invullen

Hoe ziet het programma eruit?

Donderdag 16 november | Klantgedrevenheid en de interactie met anderen 

De eerste dag voegt het grondig analyseren van het businessmodel toe aan de Klantgedreven Controller. Hoe kun je vanuit je rol als controller optimaal samenwerken vanuit een dieper begrip van het businessmodel. Ook kijken we daarbij naar hoe je invloed vergroot bij de belangrijkste stakeholders van de organisatie. De middag van deze tweede dag staat in het teken van een casus waarin alle aspecten en begrippen bij elkaar samen komen. Deze praktische casus laat je doorleven hoe een klantgedreven controller daadwerkelijk in het hart van de organisatie kan staan. Beide dagen bevatten voldoende momenten om met elkaar in dialoog te zijn en te reflecteren.


Donderdag 23 november | Het doorgronden van het businessmodel en de interactie met de belangrijkste stakeholders

De tweede dag start met de introductie van de Klantgedreven Controller als concept. Wat doet de klantgedreven controller anders, en waarom leidt dat tot meer impact. Van daaruit nemen we je mee in hoe je met behulp van een klantgedreven aanpak optimaal in verbinding kunt staan met de rest van de organisatie. We gaan in op de dynamiek van de persoonlijke interactie om je op dat vlak te sterken in het bouwen relaties met andere disciplines. In het laatste blok van deze dag gaan we in op de skills en vaardigheden die je meteen helpen om een rol als “trusted advisor” te verwerven.

Tijden: op beide dagen van 9.30 tot 17.30 uur

Sprekers:

Gerard Sproncken
Gerard Sproncken

Gerard Sproncken is een zeer ervaren (interim) financial, change-manager en trainer RC/RA (waaronder Maastricht University). Gerard traint al meer dan 15 jaar financials en hij legt op energieke en prikkelende manier de verbinding tussen theorie en praktijk van de financial.

Gerard Sproncken
Erik Boon
Erik Boon

Erik Boon is een zeer ervaren coach, trainer en interim financial (change manager/CFO). Hij is gericht op het ontwikkelen van effectief gedrag en vaardigheden die financials nodig hebben om hun kennis effectief toe te passen in de praktijk. Erik doet dit op een prettige en constructieve manier.

Erik Boon
Type
masterclass

Data
In overleg

Locatie
In overleg

Investering
Op aanvraag

Incompany aanvragen

Vragen over deze training? Bel Inka Sijtsema op 06 5249 4969 of mail inka@nlacademy.nl.

Kosten:

Open Inschrijving

De kosten voor deelname aan deze tweedaagse Masterclass 1995 euro per persoon exclusief BTW. Dit bedrag is inclusief het lesmateriaal, koffie/thee, fris en twee keer een luxe lunch.

Incompany

Het is ook mogelijk om dit programma op incompany basis te laten verzorgen. Neem voor meer informatie en/of een vrijblijvende offerte contact met ons op via telefoonnummer 020 – 672 1371 of per email: info@nlacademy.nl

Informatie aanvragen

Vul het onderstaande formulier in, dan nemen wij contact met u op.

Naam cursus: De Klantgedreven controller

Type: Incompany

*

*

*

*

*

*

Bevestig a.u.b. dat u geen robot bent.

Inschrijven

Voor deze training zijn (nog) geen trainingsdata bekend. Selecteer 'Incompany' om deze training bij u op locatie te volgen op het moment dat het u uitkomt.