Trainingspartners

virtuele training

Klantgericht incasseren (virtuele training)

Direct inschrijven

Wat houdt virtuele training in?

De schuldenproblematiek wordt in rap tempo groter. Als gevolg van de alsmaar stijgende prijzen, kunnen je beste klanten acuut in ernstige financiële problemen terechtkomen. Als er niet snel en adequaat een oplossing wordt gevonden, kan dit grote impact hebben op je klant en daarmee dus op jouw cashflow. Om dit te voorkomen is het van belang om tijdig het gesprek aan te gaan met je klant. Gezamenlijk kun je dan naar een oplossing zoeken. Hoe voer je zo’n incassogesprek in deze ongekende tijden? In deze training van Next Level en Certin, onder leiding van trainer Lizzy Entjes, ontdek je de fijne kneepjes van het voeren van een effectief en klantgericht incassogesprek.

Wat leer je tijdens virtuele training?

In deze training van Certin en Next Level Academy nemen wij je mee in het service- en klantgericht voeren van een incassogesprek. We kijken naar de achterliggende psychologie en behandelen communicatieve vaardigheden die nodig zijn om een goed klantgericht incasso gesprek te kunnen voeren. Tijdens deze training staan we ook stil bij het belang van een proactieve klantbenadering en leren we jou hoe je klanten op een begripvolle – en doelgerichte – manier proactief kunt benaderen. Hierbij is het belangrijk om de juiste gesprekstechnieken toe te passen, zodat jij een helder klantbeeld kunt vaststellen. Vervolgens bespreken we het belang van duurzame betalingsoplossingen. Hiermee voorkom je betalingsachterstanden en zorg je ervoor dat jouw klanten klant kunnen blijven in deze uitdagende tijden.

Voor wie is virtuele training bestemd?

Deze training is bestemd voor iedereen die regelmatig professioneel klantcontact heeft rondom debiteurenbeheer. Hierbij kun je denken aan de volgende functies:

  • Credit controller
  • Credit collector
  • Debiteurenbeheerder
  • Incassomedewerker
  • Medewerker bijzonder beheer
  • Medewerker klantcontact
  • Klantenservice medewerker

Hoe ziet het programma eruit?

Virtuele ontvangst 9:20 uur, aanvang 9:30 uur, einde 12:00 uur

Creditmanagement in tijden van Hyperinflatie & Proactieve klantbenadering

In de eerste sessie leggen we de nadruk op de theorie en het verkrijgen van inzicht in de psychologische effecten van de hoge inflatie en de daarmee gepaard gaande schulden op de klant.

Creditmanagement in tijden van Hyperinflatie

  • We bespreken de effecten van de hoge inflatie op creditmanagement
  • We leggen de koppeling met de theorie van psychologie achter schulden
  • We maken hierbij gebruik van een combinatie van wetenschappelijke literatuur en praktijkvoorbeelden

Proactieve klantbenadering

  • We bespreken het theoretische belang van een pro-actieve klantbenadering
  • Je leert de vereiste gespreksonderdelen en gesprekstechnieken voor deze benadering
  • Je leert hoe u de theorie van een klantgericht incassogesprek in de praktijk kunt toepassen

Begripvolle klantbenadering & Duurzame oplossing |

In de tweede sessie gaan we aan de slag met de professionele vaardigheden en word je klaargestoomd voor het voeren van een effectief en klantgericht incassogesprek.

Begripvolle klantbenadering

  • Je leert hoe u zich kunt verplaatsen in de klant met schulden
  • Je leert hoe u tot de kern kunt komen van de situatie van de klant
  • Middels een interactieve oefening wordt het geleerde in praktijk gebracht

Duurzame oplossing

  • Je leert hoe u tot een afspraak kunt komen zodat deze ook daadwerkelijk kan worden nagekomen
  • Je leert hoe u ervoor zorgt dat de gemaakte afspraak ook toekomstbestendig (duurzaam) is
  • Je wordt klaargestoomd voor het in praktijk brengen van hetgeen geleerd

Trainer:

Lizzy Entjes
Lizzy Entjes

Lizzy is haar carrière begonnen in de schuldhulpverlening. Daarna heeft ze bij verschillende internationale bedrijven gewerkt in verschillende functies, maar altijd rondom transformatietrajecten. Ook heeft zij al bijna 7 jaar geleden haar eigen trainingsbureau opgericht voor studenten en starters. Vanuit deze achtergrond weet Lizzy hoe belangrijk het is om een goede relatie te onderhouden met klanten en hoe je gedrag kunt herkennen, om hier vervolgens op een gepaste manier op in te spelen. Deze zaken zijn cruciaal bij klantgericht incasseren, omdat je hierdoor de focus legt op een klantgerichte benadering.

Lizzy Entjes

Kosten:

Open Inschrijving

De kosten voor deelname aan deze virtuele training bedragen 425 euro exclusief btw per persoon. Deelname levert RCM titelhouders 6 PE-punten op. Na afloop ontvang je een digitaal certificaat van deelname. Om interactiviteit te waarborgen is de groepsgrootte gelimiteerd tot 16 deelnemers.

Incompany

Het is ook mogelijk om dit programma op incompany basis te laten verzorgen. Neem voor meer informatie en/of een vrijblijvende offerte contact met ons op via telefoonnummer 020 – 672 1371 of per email: info@nlacademy.nl

Informatie aanvragen

Vul het onderstaande formulier in, dan nemen wij contact met u op.

Naam cursus: Klantgericht incasseren (virtuele training)

Type: Incompany

*

*

*

*

*

*

Bevestig a.u.b. dat u geen robot bent.

Inschrijven

Voor deze training zijn (nog) geen trainingsdata bekend. Selecteer 'Incompany' om deze training bij u op locatie te volgen op het moment dat het u uitkomt.