Partners
Trainingspartners

training

Klantgericht incasseren

Download Brochure Direct inschrijven
16
APR 2020
Klantgericht incasseren

Certin, Haarlem

28
MEI 2020
Klantgericht incasseren

Certin, Haarlem

12
NOV 2020
Klantgericht incasseren

Certin, Haarlem

Wat houdt deze training in?

Heeft u soms moeite met het voeren van een incassogesprek en vindt u dit confronterend en schuift u deze gesprekken liever voor u uit? Door de incasso boodschap te brengen als een service worden deze gesprekken juist heel leuk om te doen. Onderzoek heeft uitgewezen dat een klantgerichte benadering resulteert in een hoger incassoresultaat en een betere relatie met de klant. Een betere relatie zorgt vervolgens tot structureel beter betaalgedrag.

Wat leert u tijdens deze training?

In deze training van Certin en Next Level Academy nemen wij u mee in het service- en klantgericht voeren van een incassogesprek. We gaan met elkaar het gesprek aan over het belang van klantgerichte communicatie. We kijken naar psychologie en gedrag en we behandelen communicatieve vaardigheden welke noodzakelijk zijn om een goed service en klantgericht incasso gesprek te kunnen voeren. Aan het einde van de dag bent u geïnspireerd en kijkt u op een andere manier naar uw incassoproces. U heeft beter inzicht in uw eigen gedrag en dat van de debiteur, en u bent in staat om een service- en klantgerichte gesprekken te voeren.

Voor wie is deze training bestemd?

Deze training is bestemd voor iedereen die professioneel klantcontact heeft rondom debiteurenbeheer. Hierbij kunt u denken aan:

  • Credit manager
  • Credit collector
  • Hoofd debiteurenbeheer
  • Debiteurenbeheerder
  • Incassomedewerker

Hoe ziet het programma er uit?

Inhoud trainingsdag

In de ochtend zullen we de nadruk leggen op de theorie en het verkrijgen van inzicht in eigen gedrag. ‘s Middags gaan we actief aan de slag met professionele vaardigheden.

  • Belang van klantbeleving: waarom begint klantgericht incasseren bij een focus op de klantbeleving?
  • Psychologie omtrent communicatie: op basis van psychologische theorieën bespreken we hoe uw communicatie effect heeft op de klantbeleving.
  • Inzicht in gedrag en communicatie: aan de hand van het model van de Amerikaanse psycholoog Leary vergroten wij het bewustzijn over uw eigen gedrag en leren wij u om het gedrag van uw klanten te herkennen. Hierbij belichten wij wat het meest efficiënte gedrag is tijdens een incassogesprek.
  • Professionele vaardigheden: aan de hand van professionele vaardigheden leren wij u hoe u klantgericht kunt incasseren.
  • Praktijk: door middel van interactieve oefeningen wordt het geleerde in de praktijk gebracht.

Uw trainer:

Guus van Halder

De training ‘klantgericht incasseren’ wordt verzorgd door Guus van Halder. Guus houdt zich dagelijks bezig met de ontwikkeling van de medewerkers bij Certin. Zijn werkzaamheden bestaan uit het ondersteunen, motiveren en trainen van alle medewerkers die zich bezighouden met telefonisch incasseren. Hierdoor is hij uitstekend op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen binnen credit management en de daarbij meest effectieve toepasbaarheden.

Guus heeft een affiniteit met psychologie en een passie voor ontwikkeling. Vandaar ook zijn Universitaire achtergrond in de psychologie en zijn behaalde master in ‘Training & Development’ aan de Universiteit van Amsterdam. Vanuit deze achtergrond weet Guus als geen ander hoe belangrijk het is om een goede relatie te onderhouden bij interpersoonlijk contact en hoe je gedrag kan herkennen om hier vervolgens op een gepaste manier op in te spelen. Deze zaken zijn cruciaal bij klantgericht incasseren, omdat je hierdoor de focus legt op een klantgerichte benadering.

Naast zijn werkzaamheden bij Certin intern, is Guus ook actief bij externe projecten. Ook hier is het zijn streven om medewerkers te motiveren en te trainen om actief aan de slag te gaan met een klantgerichte benadering. Daarbij houdt hij rekening met de individuele capaciteiten van iedere medewerker, maar streeft hij ook naar het aanleren van een methodiek die aansluit bij klantgericht incasseren.

Guus van Halder

Kosten:

Open Training

De investering van deze training bedraagt € 450 per deelnemer exclusief BTW. Hierbij zit inbegrepen een luxe lunch en studiemateriaal. Na de cursus ontvangt u een certificaat van deelname.

Incompany Training

Het is ook mogelijk om deze training op incompany basis te laten verzorgen. Neem voor meer informatie en/of een vrijblijvende offerte contact met ons op via telefoonnummer 020 – 672 1371 of per email: info@nlacademy.nl

Informatie aanvragen

Vul het onderstaande formulier in, dan nemen wij contact met u op.

Naam cursus: Klantgericht incasseren

Type: Incompany

*

*

*

*

*

*

Bevestig a.u.b. dat u geen robot bent.

Inschrijven

Vul hieronder uw gegevens in en klik op 'VERSTUUR'. De velden met een * zijn verplicht. Nadat u het inschrijfformulier heeft verstuurd, bent u definitief ingeschreven. U ontvangt per omgaande een bevestigingsmail van uw inschrijving. Ongeveer twee weken voor aanvang van de training/cursus ontvangt u de factuur en alle benodigde informatie.

Naam training: Klantgericht incasseren

Type: Open training

Kosten: € 450 excl. BTW

Datum training:

*

*

*

*

*

*

*

*

* *

Bij inschrijving verklaart u zich akkoord met onze algemene voorwaarden

Bevestig a.u.b. dat u geen robot bent.

Vragen? Bel 020 672 1371