Partners
Trainingspartners

virtuele training

Klantgericht incasseren na corona (virtuele training)

Direct inschrijven

Wat houdt virtuele training in?

Als gevolg van corona kunnen je klanten acuut in ernstige financiële problemen terechtkomen. Als er niet snel en adequaat een oplossing wordt gevonden, kan dit grote impact hebben op je cashflow. Om dit te voorkomen is het van belang om tijdig het gesprek aan te gaan. Gezamenlijk kun je dan naar een oplossing zoeken. Hoe voer je zo’n incassogesprek in deze ongekende tijden van crisis? In deze virtuele training van Next Level en Certin, onder leiding van trainer Guus Halder, ontdek je de fijne kneepjes van het voeren van een effectief en klantgericht incassogesprek.

Wat leer je tijdens virtuele training?

In deze coronaproof virtuele training van Certin en Next Level Academy nemen wij je mee in het service- en klantgericht voeren van een incassogesprek. We kijken naar psychologie en gedrag en we behandelen communicatieve vaardigheden welke noodzakelijk zijn om een goed service en klantgericht incasso gesprek te kunnen voeren. Tijdens deze virtuele training staan we stil bij het belang van een proactieve klantbenadering en leren we jou hoe je klanten op een begripvolle – en doelgerichte – manier proactief kunt benaderen. Hierbij is het belangrijk om de juiste gesprekstechnieken toe te passen, zodat jij een helder klantbeeld kunt vaststellen. Vervolgens bespreken we het belang van duurzame betalingsoplossingen. Hiermee voorkom je betalingsachterstanden en zorg je ervoor dat jouw klanten klant kunnen blijven in deze uitdagende tijden.

Voor wie is virtuele training bestemd?

Deze training is bestemd voor iedereen die professioneel klantcontact heeft rondom debiteurenbeheer. Hierbij kun je denken aan:

  • Credit manager
  • Credit collector
  • Hoofd debiteurenbeheer
  • Debiteurenbeheerder
  • Incassomedewerker

Hoe ziet het programma er uit?

Donderdag 10 juni van 9:30 tot 12:00 uur | Creditmanagement voor en na corona & Proactieve klantbenadering

Tijdens het eerste dagdeel zullen we de nadruk leggen op de theorie en het verkrijgen van inzicht in de psychologische effecten van corona op de klant.

Creditmanagement voor en na corona 

  • We bespreken de effecten van corona op creditmanagement
  • We leggen de koppeling met de theorie van psychologie achter schulden
  • We maken hierbij gebruik van een combinatie van wetenschappelijke literatuur en praktijkvoorbeelden

Proactieve klantbenadering

  • We bespreken het theoretische belang van een pro-actieve klantbenadering
  • Je leert de vereiste gespreksonderdelen en gesprekstechnieken voor deze benadering
  • Je leert hoe u de theorie van een klantgericht incassogesprek in de praktijk kunt toepassen

Donderdag 17 juni van 9:30 tot 12:00 uur | Begripvolle klantbenadering & Duurzame oplossing

Tijdens her tweede dagdeel gaan we aan de slag met de professionele vaardigheden en word je klaargestoomd voor het voeren van een effectief en klantgericht incassogesprek.

Begripvolle klantbenadering

  • Je leert hoe u zich kunt verplaatsen in de klant met schulden
  • Je leert hoe u tot de kern kunt komen van de situatie van de klant
  • Middels een interactieve oefening wordt het geleerde in praktijk gebracht

Duurzame oplossing

  • Je leert hoe u tot een afspraak kunt komen zodat deze ook daadwerkelijk kan worden nagekomen
  • Je leert hoe u ervoor zorgt dat de gemaakte afspraak ook toekomstbestendig (duurzaam) is
  • Je wordt klaargestoomd voor het in praktijk brengen van hetgeen geleerd

Trainer:

Guus van Halder
Guus van Halder

De training ‘klantgericht incasseren’ wordt verzorgd door Guus van Halder. Guus houdt zich dagelijks bezig met de ontwikkeling van de medewerkers bij Certin. Zijn werkzaamheden bestaan uit het ondersteunen, motiveren en trainen van alle medewerkers die zich bezighouden met telefonisch incasseren. Hierdoor is hij uitstekend op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen binnen credit management en de daarbij meest effectieve toepasbaarheden.

Guus heeft een affiniteit met psychologie en een passie voor ontwikkeling. Vandaar ook zijn Universitaire achtergrond in de psychologie en zijn behaalde master in ‘Training & Development’ aan de Universiteit van Amsterdam. Vanuit deze achtergrond weet Guus als geen ander hoe belangrijk het is om een goede relatie te onderhouden bij interpersoonlijk contact en hoe je gedrag kan herkennen om hier vervolgens op een gepaste manier op in te spelen. Deze zaken zijn cruciaal bij klantgericht incasseren, omdat je hierdoor de focus legt op een klantgerichte benadering.

Naast zijn werkzaamheden bij Certin intern, is Guus ook actief bij externe projecten. Ook hier is het zijn streven om medewerkers te motiveren en te trainen om actief aan de slag te gaan met een klantgerichte benadering. Daarbij houdt hij rekening met de individuele capaciteiten van iedere medewerker, maar streeft hij ook naar het aanleren van een methodiek die aansluit bij klantgericht incasseren.

Guus van Halder

Kosten:

Open Inschrijving

De kosten voor deelname aan deze virtuele training bedraagt 350 euro exclusief btw per persoon. Deelname aan de virtuele training levert RCM titelhouders 6 PE-punten op. Na afloop ontvang je een digitaal certificaat van deelname. Om interactiviteit te waarborgen is de groepsgrootte gelimiteerd tot 15 deelnemers.

Incompany

Het is ook mogelijk om dit programma op incompany basis te laten verzorgen. Neem voor meer informatie en/of een vrijblijvende offerte contact met ons op via telefoonnummer 020 – 672 1371 of per email: info@nlacademy.nl

Informatie aanvragen

Vul het onderstaande formulier in, dan nemen wij contact met u op.

Naam cursus: Klantgericht incasseren na corona (virtuele training)

Type: Incompany

*

*

*

*

*

*

Bevestig a.u.b. dat u geen robot bent.

Vul hieronder je gegevens in en klik op "VERZEND". De velden met een * zijn verplicht. Nadat je het inschrijfformulier hebt verstuurd ben je definitief ingeschreven. Je ontvangt dan per omgaande een bevestigingsmail van je inschrijving op het door jou opgegeven e-mailadres.

Naam training: Klantgericht incasseren na corona (virtuele training)

Type: virtuele training

Kosten: € 350 excl. BTW

Datum training: 10 juni 2021 - Virtuele training op 10 en 17 juni van 9.30 tot 12.00 in Zoom










    Vragen? Bel 020 672 1371